ارتودنسی در تهران

لیست قیمت ارتودنسی - ارتومرکز

ارتودنسی در تهران چندین سالیه ترویج یافته است، مرکز ارتودنسی ایران از قدیمی‌ترین مراکز ارتودنسی در تهران است. سال‌هاست که بهره‌مندی از دندان‌های مرتب یکی از جلوه‌های زیبایی صورت، به حساب می‌آید. زیبایی و ترتیب دندان‌ها حتی در قرون گذشته نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. تا آن‌جا که کسانی که از نامرتب بودن و شکل ظاهری دندان‌های خود ناراضی بودند، بر آن می‌شدند با کمک اشیای مختلفی مثل فلزات ، نخ ، چوب و ….. دندان‌هایشان را مرتب و ردیف کنند‌. اما امروزه ترتیب دادن به دندان‌ها به تخصص و مهارت خاصی به نام ارتودنسی نیاز دارد، که با شکل، نوع خاصی وارد دنیای دندانپزشکی شده است، تا به کسانی که بخاطر نامنظم بودن دندان‌ها و فکشان دچار مشکل شده‌اند، کمک کند.

ارتودنسی در تهران چیست؟

ارتودنسی در تهران توسط بهترین متخصص ارتودنسی برای از بین بردن ناهنجاری فک‌ها و همچنین جلوتر بودن فک پائین، روی هم قرار گرفتن دندان‌ها و کجی آن‌ها کمک شایانی می‌نماید. ارتودنسی در تهران قادر است حتی فاصله‌ای که بین دندان‌ها است را از بین برده و ظاهری زیبا و لبخندی دلنشین را به شما هدیه کند. مدت درمان ارتودنسی برای همه مساوی نمی‌باشد، زیرا شرایط بیماران اعم از سن، نوع بیماری، جنس دندان‌ها از عواملی هستند که بر طول درمان تاثیر مستقیم دارند. مرتب بودن دندان‌ها روی ظاهر، لبخند، روحیه و حتی حرف زدن افراد تاثیر مثبت می‌گذارد. ارتودنسی در تهران دو گروه از مشکلات دهان و دندان را مرتفع می‌سازد، گروه اول اشکالاتی که دندان‌ها با آن درگیرند و گروه دیگر ناهنجاری‌هایی که فک دچار آن می‌شود. در پاره‌ای از موارد برخی از افراد مشمول هر دو گروه باشند که اگر پزشک حاذق و دارای تبحر کافی باشد، هر دو مشکل را به موازات یکدیگر برطرف می‌کند. هرچقد سن بیمار کمتر باشد مدت زمان کمتری برای درمان نیاز می‌باشد؛ بنابراین بیمارانی که سن بالاتری دارند، طول دوره درمان کمی طولانی‌تر خواهد بود‌.

روش‌های مختلفی برای ارتودنسی در تهران می‌باشد که پزشک با در نظر گرفتن سن، عارضه‌ای که در فک یا دندان‌های بیمار دارد، نوع آن را تعیین می‌کند.

ارتودنسی در تهران با روش ثابت

در ارتودنسی در تهران با این روش، هر براکت بر روی یک دندان فرد قرار گرفته و با سیم مخصوص ارتودنسی با هم متصل شده‌اند و تا پایان مدت درمان نمی‌تواند و نباید آن‌ها را از روی دندان‌ها جدا کند. اکثراً مواقعی که از روش ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود بین دندان‌ها فاصله است و یا دندان‌ها روی هم قرار می‌گیرند و حالت بی نظمی در دهان به وجود می‌آید. هنگامی که بیمار دچار عدم انتطباق دو فک است، هم از ارتودنسی ثابت برای درمان استفاده می‌کنند.

 

 

ارتودنسی در تهران در روش متحرک

در ارتودنسی متحرک به آسانی می‌توان پلاک‌ها را هنگام صرف غذا یا مسواک کردن از دندان‌ها جدا کرد و پس از آن مجدداً آن‌ها را روی دندان‌ها قرار داد.

ارتودنسی در تهران در روش نامرئی

در ارتودنسی در تهران با این روش نیازی به براکت‌های فلزی و سیم های ارتودنسی نمی‌باشد، بلکه در این نوع درمان از پلاک‌های کاملا شفاف و بی رنگ استفاده می‌شود. این پلاک‌های شفاف با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی ساخته شده و به مدت دو هفته فقط هنگام غذا خوردن می‌توان آن‌ها را از دهان خارج شوند.

 

 

ارتودنسی در تهران با شیوه دیمون

با ارتودنسی ثابت تفاوت چندانی ندارد که از کش‌های لاستیکی برای محکم‌کردن و ایجاد فشار بین دندان‌ها بکار گرفته می‌شد، استفاده نمی‌شود. ارتودنسی دیمون از نظر ظاهری نسبت به ثابت بهتر است و فرد درد کمتری را متحمل می‌شود. فرسایش دندان‌ها نیز در این نوع از ارتودنسی بسیار کمتر مشاهده شده است.

ارتودنسی در تهران با روش فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال هرچه که در سنین کودکی انجام شود، نتایج مطلوب‌تری به همراه خواهد داشت، طول درمان این ارتودنسی بین ۹ الی ۱۸ ماه می‌باشد که دو مرحله دارد: در مرحله نخست متخصص ارتودنسی با در نظر گرفتن نوع ناهنجاری و میزان فاصله یا بهم‌ریختگی دندان‌های بیمار از روش ارتودنسی فانکشنال برای درمان استفاده می‌کند. در مرحله دوم دندانپزشک در صورتی که احتیاج باشد از بریس‌های سنتی استفاده می‌کند که این بریس‌ها بر اساس دهان و فک بیمار ساخته می‌شوند.

ارتودنسی در تهران با روش لینگوال

در این ارتودنسی که به آن همچنین ارتودنسی مخفی می‌گویند، در واقع ارتودنسی ثابت هست و براکت‌ها در پشت دندان‌ها است ، در قسمت جلو دندان‌ها نیز به هیچ وجه براکت یا سیمی دیده نمی‌شود. چون در ظاهر مشخص نیست شاید ارتودنسی خوبی به نظر برسد، اما چون پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد، علاوه بر اینکه در نحوه صحبت کردن استفاده کننده تاثیر می‌گذارد و بهداشت دهان هم به سهولت رعایت نمی‌شود، ممکن است زبان نیز به براکت‌ها گیر کرده و دچار آسیب شود.

نتیجه گیری ارتودنسی در تهران

بر اساس تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته شده است، مناسب‌ترین سن برای ارتودنسی ۸ تا ۹ سالگی می‌باشد. به این ترتیب بیمار بایستی توسط متخصص ارتودنسی تهران در اواخر هفت سالگی و اوایل هشت سالگی مشاوره رایگان ارتودنسی بگیرد. تا اگر نیاز به ارتودنسی در تهران داشته باشد آن‌ را انجام دهد. علاوه بر آن، ارتودنسی در سن پائین طول درمان را نیز کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *