کدام بیمه تکمیلی ارتودنسی را پوشش میدهد؟

ارتودنسی در تهران - ارتومرکز

بیمه از مسائل مهمی می باشد که افراد طی درمان های مختلف از جمله ارتودنسی دندان به آن توجه کرده و پرداخت هزینه توسط آن را بررسی می کنند. آیا به دنبال دریافت هزینه از بیمه تکمیلی خود هستید؟

بیمه تکمیلی ارتودنسی

این بیمه می تواند به صورت اختیاری و یا اجباری یعنی با درخواست فرد و یا توسط کارفرما در اختیار بیمار قرار بگیرد و در مواقع حساس به پرداخت هزینه های سنگین درمان ارتودنسی و سایر مشکلات دندان ها کمک کند.

به نظر شما هزینه ارتودنسی با بیمه تکمیلی چگونه محاسبه می شود؟ چگونه روی کاهش هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است؟ نحوه پرداخت به چه صورت خواهد بود؟

و در آخر اگر بیمه ای نداشته باشید چه راهکاری برایتان وجود خواهد داشت؟

در این مقاله با ما باشید تا پاسخ این سوالات را به دست آورید

هزینه ارتودنسی با بیمه تکمیل

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در ارتباط با شروع یا ادامه درمان، پرداخت هزینه درمان می‌باشد. از آنجایی که درمان ارتودنسی علاوه بر زیبایی دندان‌ها و دهان در سلامت آنها نیز مؤثر است، تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی، تکمیلی، نیروی مسلح و… قرار می‌گیرد. ناگفته نماند، بیمه تکمیلی فقط مربوط به مراکز درمانی معتبر خود بوده و مراکز درمانی دیگر را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد و توصیه ما به افرادی که دارای آن هستند و می‌خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند، این است که قبل از شروع درمان از همکاری بیمه خود با مرکز درمانی ارتودنسی اطمینان یابند.

بیمه تکمیلی به چه کسانی تعلق میگیرد؟

بیمه تکمیلی از جانب شرکت‌های مختلفی ارائه شده و می‌تواند به صورت اختیاری (با درخواست فرد) و یا اجباری (توسط کارفرما) به کارکنان مراکز دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها (بانک سامان، پاسارگاد، ملت و…)، نیروهای مسلح و بازنشستگان تعلق بگیرد.

افرادی که تحت درمان خدمات دندانپزشکی قرار می گیرند و تحت پوشش این بیمه قرار دارند، می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. بدین ترتیب بیمه تکمیلی مورد نظر با توجه به وضعیت دندان‌ها و روش ارتودنسی و همچنین تعرفه درمانی، بخشی از هزینه درمان ارتودنسی را پرداخت خواهد کرد. ناگفته نماند چنانچه مرکز درمانی مورد نظر با بیمه فرد مطابقت نداشته باشد، هیچگونه پوشش دهی در رابطه با ارتودنسی و سایر درمان‌ها ارائه نخواهد شد.

 

نحوه پوشش بیمه تکمیلی ارتودنسی

 

بیمه تکمیلی با توجه به قرارداد خود با سایر شرکت‌ها و مراکز درمانی مورد نظر می‌تواند، بخشی از هزینه درمان ارتودنسی و یا تمام هزینه درمان را تحت پوشش خود قرار دهد. بیمارانی که تحت پوشش خدمات این بیمه قرار دارند، می‌توانند قبل از شروع درمان ارتودنسی جهت اطلاع از نحوه پوشش، میزان مبلغ پرداختی توسط بیمه، تعرفه و همچنین قرارداد آن با کلینیک ارتودنسی مورد نظر تماس برقرار کرده و سؤالات خود را مطرح کنند.

 

نحوه پرداخت هزینه ارتودنسی از جانب بیمه تکمیلی

توجه داشته باشید نحوه پرداخت هزینه درمان در شرکت‌های مختلف ارائه دهنده بیمه تکمیلی (البرز، دانا، ایران، آسیا و…) متفاوت بوده و ممکن است، بعضی از این شرکت‌ها به طور کامل هزینه درمانی را تقبل نکنند و فقط بخشی از آن را پرداخت کنند. این مورد با توجه به تعرفه تعیین شده توسط شرکت مورد نظر ارائه می‌شود. معمولا هر کدام از این شرکت‌ها سقفی برای پوشش دهی درمان ارتودنسی در نظر دارند، که طبق آن بخشی از هزینه درمان را پرداخت می‌کنند. بیمه‌های تکمیلی معمولا هزینه‌های درمان های ارتودنسی را به صورت انفرادی و یا در قالب قرارداد‌های گروهی با توجه به توافق دو جانبه پرداخت می‌کنند. بعضی از شرکت‌ها هزینه درمان را از ابتدای آن یعنی شروع آزمایش‌ها و چکاپ محاسبه کرده و بعضی دیگر هزینه را بعد از اتمام آزمایش‌ها و چکاپ محاسبه می‌کنند.

هزینه ارتودنسی از جانب کدام بیمه های تکمیلی پرداخت می شود؟

 

در رابطه با ارتودنسی باید گفت، بیمه تکمیلی از جانب شرکت های خصوصی از جمله بیمه البرز، بیمه آسیا، بیمه دانا، نوین، آتیه و … و با توجه به تعرفه تعیین شده و هزینه های درمان می تواند بخشی از هزینه ها و‌ یا در مواردی کل هزینه ی درمان را تقبل و‌ پرداخت کند. هر کدام از بیمه های تکمیلی تعرفه خاص خود را داشته و با درج شرایط مختلفی و سقف پرداختی، در پرداخت هزینه درمان به بیمار کمک می کنند. ناگفته نماند جهت اطلاع از همکاری بیمه تکمیلی خود با مرکز درمانی حتما در ابتدای درمان اطمینان لازم را حاصل کنید تا در طول درمان دچار مشکل نشوید.

به دو صورت می‌توان هزینه ارتودنسی با بیمه تکمیلی را کاهش داد:

  1. فرد می‌تواند با مراجعه به شرکت‌های بیمه‌ای که با کلینیک‌های ارتودنسی قرارداد دارند، مبلغی را جهت استفاده از خدمات ارتودنسی و دندان پزشکی به صورت ماهانه و یا سالانه پرداخت کنند، سپس بعد از مراجعه به مرکز درمانی مورد نظر، مستقیما هزینه درمان توسط بیمه کاهش خواهد یافت.
  2. فرد می‌تواند بعد از مراجعه به کلینیک مورد نظر، درمان خود را آغاز کند، سپس از مرکز درمانی برگه‌ای جهت پرداخت هزینه و ارائه خدمات ارتودنسی دریافت کرده و به بیمه خود تحویل دهد، تا بخشی از هزینه با توجه به تعرفه شرکت مربوطه بازگردانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *