لیست قیمت ارتودنسی

لیست قیمت ارتودنسی - ارتومرکز

حدود هزینه ارتودسی دندان در سال 1402 چقدر است؟

لیست قیمت ارتودنسی  و قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰2 را به صورت خلاصه و کلی است این جدول به مرور زمان به روزرسانی می شود.

تعرفه ارتودنسی در سال 1402 چه تفاوتی با هزینه ارتودنسی در سال 1401 دارد؟

با در نظر گرفتن این نکته که لیست قیمت ارتودنسی  عاملی مهم در تصمیگیری های ما است و باتوجه به وضعیت معیشت و نرخ تورم بالا در کشورمان متاسفانه شاهد افزایش تعرفه لیست قیمت ارتودنسی  خواهیم بود.اما تلاش ما بر این است که در کنار بالا بودن کیفیت و خدماتمان،بهترین قیمت ها را برای بیماران در نظر بگیریم.که با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه به کار رفته حدود 10 تا 15 % افزایش قیمت را خواهیم داشت.

چرا هیچ جا هزینه ارتودنسی را به طور دقیق اعلام نمیکنند؟

تقریبا  میشود گفت که بدون مراجعه حضوری و ویزیت شدن توسط متخصص ارتودنسی هیچ کلینیک ارتودنسی  نمیتواند لیست قیمت ارتودنسی را به طور دقیق به شما بگوید زیرا نوع درمان هر شخص، مدت زمان درمان،ناهنجاری های دندانی و فکی عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی است.

 

چه عواملی هزینه ارتودنسی دندان را کم و زیاد می کنند؟

با توجه به گستردگی روش های درمان و همچنین بالا بودن نرخ تورم در کشورمان و همچنین فاکتورهای مستقیم و غیر مستقیمی که در برآورد هزینه درمان تاثیر دارند و مواد اولیه به کار برده شده برای درمان ناهنجاری های دندانی و فکی و همین طول مدت درمان و نوع مشکل  و شدت مشکل و سن بیمار  و عواملی دیگری باعت کم و زیاد شدن هزینه ارتودنسی میشود که ما در اینجا به اختصار به توضیح آن میپردازیم.

1.نوع مشکل یا ناهنجاری:

پیچیدگی های درمانی به دو نوع ساده و یا پیچیده و شدید میباشد که با توجه مشکل بیمار و تعداد و اشکال ناهنجاری ها فکی و دندانی هزینه درمان متفاوت خواهد بود و مشکلات ساده به مراتب هزینه کمتر و مشکلات پیچیده هزینه های بیشتری دارند.

چند مورد از هزینه های درمان ساده :

  • شلوغی جزئی دندان ها
  • کج بودن کم و یکی و دو دندان دندانهای بالا
  • فاصله ی دندانی کم

ناهنجاری های فکی و دندانی پیچیده هم این ها هستند

  • اوربایت که همان جلو بودن دندان های بالا نسبت به دندان های پایین است.
  • آندربایت که همان جلو بودن دندان های پایین نسبت به دندان های بالا است.
  •  بلند و کوتاه  بودن دندان ها
  • بیش از حد شلوغ بودن  دندان ها
  • اپن بایت که همان فاصله بین دندان های پایین و بالا  در جلو است.

هزینه های درمان  ارتودنسی دندان برای مشکلات دسته اول که ناهنجاری های ساده است کمتر از مشکلات دسته دوم  ناهنجاری های پیچیده است.

2.شدت مشکل و با ناهنجاری

هر چه شدت یک مشکل بیشتر باشد هزینه های آن نیز بالاتر میشود مثلا فرض کنید که شما دچار مشکل فاصله ی بین دندانی هستید حال اگر این فاصله 1 میلی متر باشد به دلیل سادگی و طول درمان کمتر هزینه درمان آن کمتر از زمانی است که فاصله ی دندانی شما 3 میلی متر باشد و از آنجا که با گذشت زمان و بالارفتن سن بیمار شدت مشکلات و قیمت ها افزایش می یابد توصیه ما به شما این است که در سنین پایینتر با مشاوره رایگان ارتودنسی تحت نظر بهترین متخصص ارتودنسی شروع به درمان ارتودنسی کنید.

3.سن بیمار

در اغلب موارد هزینه های درمان در کودکان کمتر از هرینه های درمان در بزرگسالی است زیرا شدت ناهنجاری های دندانی و فکی کمتر است و مدت زمان کمتری طول میکشد تا دندانها صاف شوند و همچنین به دلیل اینکه کودکان در سنین رشد هستند و هنوز رشد استخوانها و فک آنها تمام نشده است بهترین زمان برای شروع درمان می باشد و کاهش هزینه های ارتودنسی را در پی دارد.

ارتودنسی ثابت فلزی

ارتودنسی ثابت مرسوم و مقرون به صرفه ترین روش برای درمان نامرتبی های دندان است و که برای درمان آن از براکت ها و سیم های ارتودنسی استفاده میشود و بیشتر بیماران نتایج مطلوبی هم از این روش درمان گرفته اند  حال درمان ارتودنسی ثابت فلزی انواع مختلفی دارد که ما در اینجا به توضیح آن برای شما پرداخته ایم.

  • ارتودنسی ثابت معمولی و فلزی: قدیمی ترین و ساده ترین متد درمان است که به دلیل کارآیی فوق العاده خوب آن بهترین متخصص های ارتودنسی در تهران و یا دیگر شهرها از این روش درمان استفاده می کنند،هزینه ارتودنسی ثابت معمولی و فلزی نسبت به سایر روش های درمان کمتر است البته باید به این نکته دقت کرد که  قیمت ارتودنسی فک بالا و قیمت ارتودنسی فک پایین و یا هر دو فک تفاوت دارد.
  • ارتودنسی دیمون: یکی از نوین ترین ابزارهای درمان ارتودنسی است که در آن براکت ها به گونه ای تنظیم شده اند که بصورت خودکار تنظیم می شوند در نتیجه نیاز کمتری برای مراجعه به مطب پزشک دارید و طول درمان نسبتا کمتری دارد.
  • ارتودنسی لینگوال:ارتودنسی لینگوال که به آن ارتودنسی پشت زبانی  هم می گویند  نوعی از ارتودنسی ثابت است که ابزارهای این درمان هم براکت و سیم های فلزی ارتودنسی است با این تفاوت که چون در پشت دندانها قرار می گیرد به آن ارتودنسی نامرئی هم می گویند که بیشتر بزرگسالان بخاطر این مزیت از این روش درمان بهره می گیرند و به همین یکی از دغدغه های بزرگسالان قیمت ارتودنسی لینگوال است.قیمت ارتودنسی لینگوال به دلیل مزیت های ذکر شده هزینه نسبتا بیشتری از  ارتودنسی ثابت فلزی دارد.
  • ارتودنسی سرامیکی :ارتودنسی سرامیکی همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس سرامیک است و ظاهری شفاف دارد که پیچیدگی های خود را دارد البته با مراجعه به متخصص ارتودنسی خوب نتایج عالی میتوان گرفت و لبخند زیبایی داشت حال این سوال پیش می آید که  هزینه ارتودنسی سرامیکی چه مقدار است؟که در جواب میتوان گفت هزینه این درمان کمی زیاد است که با توجه به مشکل بیمار برای درمان  هزینه ارتودنسی فک پایین و یا بالا و یا هردو فک باعث ایجاد قیمت های متفاوت میشود.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک از قالب های متحرکی ساخته میشود که قابلیت از دهان خارج شدن را دارد و بیماران در زمان مسواک زدن و غذا خوردن این پلاک ها را از دهان خود خارج میکنند و سپس بعد از اتمام کار دوباره داخل دهان باید گذاشته شود.

هزینه ارتودنسی متحرک متغییرهای زیادی دارد که پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی و این که مراجعه کننده برای ارتودنسی بزرگسالان و یا ارتودنسی کودکان باشد مغییر است ولی به طور کلی میتوان گفت قیمت ارتودنسی متحرک کمتر از ارتودنسی ثابت است اگر لابراتور در ایران باشد.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه های ارتودنسی دندان

در اینجا ما باتوجه به شناختی که در طول زمان نسبت به مراجعه کنندگان محترم پیدا کرده ایم  و برای سهولت شما پاسخ این سوالات را در اختیار شما گذاشتیم تا با مطالعه آن آگاهی بیشتری پیدا کنید.

در صورت پیدا نکردن جواب خود ما خوشحال میشم سوال خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن توسط دکتر مهیار ماهوش محمدی پاسخ شما را بدهیم.

ارزان ترین روش ارتودنسی کدام است؟

در بین تمامی روش های درمان ارتودنسی متحرک ارزان ترین روش است البته که برای همه ی مشکلات دندانی و یا فکی و همه ی افراد مناسب نیست البته به شرط آن که لابراتور آن داخل ایران باشد.

هزینه ارتودنسی دندان های فاصله دار چقدر است؟

به فاصله ی بین دندانها در اصطاح اسپیسنیگ هم گفته میشود البته هزینه ارتودنسی برای درمان دندان های فاصله دار بسته به میزان فاصله متفاوت است و اگر میزان فاصله کم باشد با کمک ارتودنسی متحرک که قیمت کمتری دارد درمان میشود و اگر فاصله بین دندانها زیاد باشد به کمک ارتودنسی نامرئی که هزینه بیشتری دارد امکان درمان است.که با مراجعه به جدول ابتدای مقاله  نگاهی به قیمت های بیاندازید.

آیا هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین یکی است؟

بله یکی است و در هر صورت به ازای هر دو فک (برابر) هزینه درخواست می شودو اغلب درمان های ارتودنسی به طور همزمان برای هر دو فک صورت می گیرد که هر دو در یک زمان مشخص در موقعیت مناسب قرار بگیرند بنابراین قیمت ارتودنسی هر فک با هم تفاوتی ندارد و معمولا به یک شکل برایتان برآورد قیمت میشود.

هزینه ارتودنسی تک دندان چقدر است؟

حتی برای صاف کردن یک دندان با کمک ارتودنسی ما مجبور هستیم که به هر دو دستگاه دستگاه متصل کنیم. یعنی اینطور نیست که تنها برای یک دندان بریس نصب شود. با این تفاسیر هزینه ارتودنسی تک دندان نداریم و باید برای ارتودنسی تمامی دندان ها هزینه پرداخت شود. زیرا دندان ها باید با هم هماهنگ باشند و برای صاف کردن یک دندان چه بسا نیاز باشد کل دندان ها جابجا شوند.

کدام بیمه ها قیمت سیم کشی دندان را کم می کنند؟

متاسفانه در کشور ما هیچ بیمه ای هزینه های درمان ارتودنسی را پوشش نمیدهد ولی ارتودنتیست های خوب کشورمان برای جبران این خلل با قسط بندی کردن قیمت ها کمک شایانی به مراجعه کنندگان میکنند.

هزینه ارتودنسی دندان نیش چقدر است؟

خوشبختانه نیاز به پرداخت هزینه بیشتر نیست در واقع ارتودنسی دندان نیش بیرون کشیدن دندان نیش نهفته و یکی کردن آن با سایر دندانهاست.اما برای آشکار سازی دندان نهفته باید هزینه بیشتر پرداخت کرد.

فرم ثبت درخواست خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *