متخصص ارتودنسی تهران

ارتودنسی دندان - ارتومرکز

متخصص ارتودنسی تهران با شناسایی درست و به کار بردن یکی از روش‌های ارتودنسی، باتوجه نوع عارضه‌ای که بیمار دچار آن است، موجب جلوگیری از تشدید ناهنجاری و درمان ناراحتی‌ها و مشکلات دندانی و فکی می‌شود. برای اینکه درمان به وسیله ارتودنسی در تهران با نتیجه بهتر انجام پذیرد، علاوه بر تشخیص درست و به کار بردن ابزار با کیفیت و همچنین انتخاب بهترین روش درمان، متخصص ارتودنسی تهران نیز باید علم و آگاهی لازم و به روز و تبحر کافی در این زمینه داشته باشد.

متخصص ارتودنسی تهران چه تفاوتی با دندان‌پزشک عمومی دارد؟

اگر برای دهان و دندانهای خود ارزش زیادی قائل هستید و میخواهید دندانهای سالمی داشته باشید توصیه ما به شما این است که به طور مرتب هر سال برای چکاب دندانهای خود و پیشگیری از بروز مشکلات به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید و اگر مشکل جدی تر داشته باشید دندانپزشک عمومی شما را به بهترین متخصص ارتودنسی تهران ارجاع میدهد و شما میتوانید با گرفتن مشاوره رایگان شروع به طرح درمان ارتودنسی خود کنید.

ارتودنسی با دندان‌پزشکی عمومی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. هر دو این رشته‌ها در راستای سلامت و بهداشت دهان، دندان و فک قدم بر می‌دارد، اما متخصص ارتودنسی تهران با دندان‌پزشکی عمومی مغایرت‌هایی دارد، همه ارتودنتیست‌ها دندان‌پزشک هستند، اما همه دندان‌پزشکان ارتودنتیست نیستند. دندان‌پزشکان عمومی پس از شرکت و قبول‌شدن در آزمون تخصصی وارد مرحله تخصصی ارتودنسی می‌شوند‌. در این دوره که حدود 3 الی 4 سال است با گذراندن دوره‌ها و مهارت‌های لازم تئوری و عملی و تشخیص و یادگیری مشکلات و هنجارها و ناهنجاری‌های فک و دندان به عنوان یک ارتودنتیست فارع التحصیل می‌شوند و می‌توانند کار خود را به صورت رسمی و تخصصی برای درمان بیماری‌های مربرط به دندان‌هان و دهان آغاز کنند.

 الزام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی تهران

چون ارتودنسی درمانی است هم پر هزینه و هم مدت زمان درمان آن طولانی و هم با زیبایی ظاهری فرد در ارتباط است، پس باید در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی نهایت دقت و وسواس را به خرج داد. در جلسه‌ای که ابتدا برای مشاوره ترتیب داده می شود، متخصص ارتودنسی تهران انواع روش‌های درمانی ارتودنسی مثل بریس فلزی، ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف یا بریس سرامیکی بیرنگ و … را برای مراجعه کننده  توضیح ‌می‌دهد و معایب و مزایای هر روش را برای بیمار تشریح می‌کند و اینکه نوع درمان بسته به سن و شرایط بیمار متفاوت است. پیرو این موضوع هزینه‌های هر روش هم طبیعت، متفاوت خواهد بود.

متخصص ارتودنسی تهران، با بروز کردن پیوسته دانش خود، و بهره‌گیری از متدهای روز دنیا برای درمان بیماران و پیشگیری از تشدید شدن عارضه آن‌ها تلاش می‌کند. همچنین ناهنجاری‌هایی که فک یا دندان‌ها ممکن است درگیر آن باشند بهم ریختگی دندان‌ها، رفع فاصله بین دندان‌ها، نهفتگی دندان‌ها، معضلات فک بالا و پایین را به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، درمان می‌کند.

تفاوت ارتودنتیست با دندانپزشک

 

 چه درمان‌هایی به‌دست متخصص ارتودنسی تهران صورت می‌گیرد؟

متخصص ارتودنسی تهران هم بهم ریختگی دندان‌ها را درمان می‌کند و هم اشکالاتی را هم که فک بالا یا پائین داشته باشد، مثل جلو بودن فک پائین از طرق ارتودنسی درمان می‌کند.

1 درمان مشکلات و ناهنجاری‌های ساده دندانی

متخصص ارتودنسی  به بی‌نظمی و  بهم ریختگی دندان‌ها ، دندان اضافی و کراس‌بایت دندان‌های قدیمی کمک می‌کند. دندان اضافی در صورت تشخیص متخصص ارتودنسی، باید خارج شود. گاهی شرایط آن وجود دارد و جایگزین دندان اصلی می‌شود.

متخصص ارتودنسی تهران بعد از معاینه بیمار، براساس محل قرارگیری دندان اضافی، وضعیت ریشه دندان، وضعیت دندان‌های اصلی کنار آن و … می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

2 – درمان ناهنجاری‌های پیچیده دندانی

شامل اموری مانند عدم هماهنگی بین خط وسط دندان‌ها، دیپ‌بایت، فاصله موجود بین دندان‌ها و پنهان بودن دندان است. نوع و شدت و ضعف هر یک از این عارضه‌ها در بیماران با یکدیگر متفاوت است. این مشکلات علاوه بر اینکه بهداشت و زیبائی دهان و دندان فرد تحت تاثیر قرار می‌دهد، باعث به وجود آمدن اختلاتی از قبیل مشکل در تنفس، نجویدن صحیح غذا، اشکال در نحوه صحبت کردن می‌شوند.

 3 – درمان مشکلات و ناهنجاری‌های دو فک

رفع مشکلاتی مانند انحراف فک، کوچکی یا بزرگی فک پایین یا فک بالا، ناهنجاری فک کلاس۲، ناهنجاری فک کلاس۳ است. ناهنجاری‌هایی که ممکن است فک‌ها درگیر آن باشند، ابتدا توسط متخصص ارتودنسی تهران بررسی و درمان آغاز می‌شود. در صورت شدید بودن ناهنجاری فکی، برای درمان نیاز به عمل جراحی خواهد بود.

ارتودنسی دندان - ارتومرکز

 

 

 4 – درمان شکاف کام و لب یا همان درمان لب شکری

شکاف کام و لب ازبیماری های مادرزادی هستند که با کمک متخصص ارتودنسی تهران ماهر قابلیت درمان دارد. مقدار و طول شکاف در هر بیماری متفاوت است و گاهی اوقات طوری است که بینی و لب بالایی را به هم وصل می‌کند.

آیا در درمان ارتودنسی توسط دکتر ارتودنسی دندانی کشیده می‌شود؟

متخصص ارتودنسی تهران حاذق تمام سعیش بر این است که زمان درمان توسط ارتودنسی، دندانی از بیمار کشیده نشود. اما بعضی مواقع در تعدادی از بیماران به علت نبودن فضای کافی، بهم ریختگی دندان‌ها به اندازه‌ای زیاد است که ارتودنتیست مجبور می‌شود، برای ایجاد فضای مناسب برای شروع درمان بهتر‌‌، بعضی از دندان‌ها را بکشد. اما متخصص ارتودنسی تهران معمولا دندانی که روکش دارد یا پرشده یا دچار مشکلات پوسیدگی یا لثه‌ای است را برای خارج شدن انتخاب می‌کند. زمانی که درمان شما توسط متخصص ارتودنسی تهران خوب و باتجربه مانند مرکز ارتودنسی ایران انجام می‌شود، در همه این موارد اطمینان داشته باشید که بهترین انتخاب برایتان انجام می‌شود.

نتیجه گیری در رابطه با متخصص ارتودنسی تهران

در این مقاله سعی بر آن شد که تفاوت‌ها و شباهت‌های دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی، بیان شود تا مشخص گردد که این دو رشته واحد نیستند. متخصص ارتودنسی ، ناهنجاری‌های مربوط به دندان و فک را درمان می‌کند. طول دوره درمان در ارتودنسی معمولاً طولانی است. همان‌طور که گفته شد اگر درمان در سنین کودکی و پائین‌تر انجام شود، قطعاً نتایج بهتری در پی خواهد داشت؛ البته رفع مشکلات فک و دندان در سنین بزرگسالی نیز اتفاق خواهد افتاد با این تفاوت که طول درمان طولانی‌تری را سپری خواهند کرد. نوع عارضه‌، چگونگی درمان و مدت آن، هزینه‌ها و سایر موارد‌، بعد از جلسه مشاوره و انجام معاینه توسط پزشک متخصص ارتودنسی تعیین می‌گردد.

برترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *