ارتودنسی لینگوال چیست و چقدر هزینه دارد؟

ارتودنسی لینگوال - ارتومرکز

 ارتودنسی لینگوال چیست؟

 

بی شک داشتن یک لبخند زیبا و منحصر به فرد بسیار جذاب و شیک است.امروزه راهکارهای درمانی زیاد وجود دارد. یکی از این راهای درمانی ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پنهان است. لینگوال به معنی زبانی یا وابسته به دهان است. به ارتودنسی پشت دندانی و زبانی نیز شهرت دارد.

در ارتودنسی پنهان همه اجزا مثل براکت ها ، سیم ها و الاستیک را دارد و مانند ارتودنسی معمولی دارای استحکام بالایی میباشد. ارتودنسی لینگوال در پشت دندان قرار میگیرند و دیده نمی شوند. ارتودنسی لینگوال مانند ارتودنسی ثابت عمل میکند و وظیفه صاف کردن دندانها و رفع انواع مشکلات دندانی مثل فاصله زیاد بین دندانها را به عهده دارد با این تفاوت که پشت دندان قرار میگیرد

اگر قصد مرتب کردن دندانهای خود را دارید و دوست ندارید براکت های فلزی روی دندان هایتان قرار بگیرد و جلب توجه نکند پیشنهاد ما به شما ارتودنسی لینگوال است.

اکثر افراد بزرگسال و نوجوانان کاندیدای مناسبی برای این روش ارتودنسی میباشند.

 

براکت:قطعات کوچک فلزی که مستقیما به دندانها متصل میشود.

سیم های ارتودنسی که براکت ها به آن وصل میشود.

 

انواع ارتودنسی لینگوال

 

تفاوت براکت های ارتودنسی لینگوال در نحوه طراحی آن و چگونگی اتصال براکت ها بر روی  سطح دندان از انواع براکت های ارتودنسی لینگوال میتوان به

 

براکت اینکاگنیتو

براکت لینگوال QT

لینگوال سبک STB

آی بریسز

این اویشن

اتودنسی مخفی

مزایای ارتودنسی لینگوال

 

علاوه بر نامرئی بودن ارتودنسی لینگوال مزیت های دیگری هم دارد که این ارتودنسی را پرطرفدار کرده از جمله آنها می توان به

 

نامرئی بودن آن 

 

در ارتودنسی لینگوال ، اینکه براکت ها در پشت دندان ها قرار میگیرند علاوه بر اینکه باعث میشود از دید دیگران پنهان بماند سطح دندان هم دچار ساییدگی نمی شود و به همین دلیل غذا خوردن نیز نسبت به سایر ارتودنسی ها راحت میشود.

 

ثابت بودن 

 

ارتودنسی ثابت کاربردی تر از ارتودنسی های متحرک  برای اصلاح کامل دندان است از این رو ارتودنسی لینگوال نیز ثابت بوده از نظر عملکرد بهتر است و آخر نتیجه بهتری هم خواهد داشت.

 

درمان ازدحام دندانهای شدیدا کج 

 

دندانهایی که مشکل انحراف شدید دارند به راحتی با ارتودنسی لینگوال قابل درمان است همچنین در درمان انواع مال اکلوژن های شدید مثل کراس بایت و آندربایت از این ارتودنسی می توان استفاده کرد. ارتودنسی لینگوال باعث رفع فاصله بین دندانها میشود.

 

عدم تغییر رنگ دندانها

 

ارتودنسی لینگوال به دلیل اینکه پشت دندان قرار میگیرد ، حتی اگر فرد بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکند دچار تغییر رنگ نخواهد شد و اگر دچار تغییر رنگ شود در پشت دندان خواهد بود که دیده نمیشود.

 

چه کسانی کاندیدای ارتودنسی لینگوال هستند؟

 

کسانی که در جامعه حضور پررنگی دارند و تمایل ندارند که درمان ارتودنسی آنها معلوم باشد بیشتر افراد بزرگسال و نوجوانان.

باید به این نکته اشاره کرد افرادی که بهداشت را  به خوبی رعایت نمیکنند کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی لینگوال نیستند.

 

طول درمان با ارتودنسی لینگوال 

ارتودنسی لینگوال - ارتومرکز

به شدت ناهنجاری یا اختلالات فکی ، بهم فشردگی و تعداد دندانهایی که باید اصلاح شود و میزان رعایت بهداشت دندانها بستگی دارد وممکن است از چند ماه تا دو سال زمان ببرد.

 

مراقبت از ارتودنسی لینگوال

 

رعایت بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی برای جلوگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ضروری است.

در کل مراقبت از ارتودنسی لینگوال کمی سخت تر از ارتودنسی معمولی است به این دلیل که دید و دسترسی کمتری به پشت دندانها دارید. باید کمی صبور باشید و با حوصله مراقبت دندانها را انجام دهید تا به براکت ها و سیم ها آسیبی وارد نشود.

 

شما روزانه باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و برای پاک کردن بین دندانها از نخ دندان استفاده کنید تا مواد غذایی باقی نماند

از خوردن غذا های سفت که به دندان فشار وارد میکند خودداری کنید.

حتما از مسواک ها و نخ دندان های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید چون هر کدام از این مسواک ها با یک هدف مشخص و به نحوی طراحی شد که آسیبی به براکت ها وارد نمی کند مثل مسواک بین دندانی که برای تمیز کردن فضای بین سیم و سطح دندان استفاده می شود 

حتما از دهانشویه فلوراید دار برای تقویت دندان ها استفاده کنید

پاکسازی تخصصی هر 6 ماه یکبار 

 

تفاوت ارتودنسی لینگوال با ارتودنسی معمولی

 

ارتودنسی لینگوال به دلیل اینکه پشت دندان قرار میگیرد نصب آن کمی دشوارتر از ارتودنسی معمولی است ارتودنسی معمولی روی سطح دندان قرار میگیرد و نصب آسانی دارد.

ارتودنسی لینگوال پشت دندان قرار میگیرد و تماسی با سطح رویی دندان ندارد پس آسیب کمتری به دندان می زند اما ارتودنسی معمولی روی دندان قرار میگیرد و بعد از مرور زمان باعث ساییدگی سطح و تغییر رنگ میشود.

هزینه ارتودنسی لینگوال به دلیل پیچیدگی نصب آن کمی گران تر از ارتودنسی معمولی است.

 

هزینه ارتودنسی لینگوال 

 

قیمت ارتودنسی لینگوال به شدت می تواند متفاوت باشد ، شرایط هر بیمار متفاوت است نوع ناهنجاری به طور مستقیم بر قیمت نهایی تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *